דו"ח הרפז- הדו"ח הסופי

    קובי פינקלר | צילום: ויקיפדיה No Comments on דו"ח הרפז- הדו"ח הסופי
    22:00
    22.05.24
    נתי קאליש No Comments on הילולת הרשב"י דווקא בירושלים: "שמעון שמעון בגזירה שווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה לקח יותר משנתיים וחצי מאז נחשפה הפרשה, היא נכתבה על פני 294 עמודים, זה מכיל עשרות קטעי ראיונות ושיחות על בכירי מערכת הביטחון ורק תשובה אחת למיטב הידיעה אין בו. מי באמת כתב את הדו"ח ומי עומד מאחריו.

    אין ספק. הנפגע הגדול ביותר מהפרשה הזו, נכון לעכשיו הוא אל"מ ארז וינר עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי. הוא היחיד שנשאר בצה"ל ללא תפקיד משמעותי, הוא היחיד שלא קודם ושעליו מוטל עיקר העוון לפחות לפי קריאה של פרסומי העבר.

    דו"ח הרפז הוא בראש ובראשונה, דו"ח של פנים לשכות ראשי מערכת הביטחון. לשכת אשכנזי מול לשכת ברק והכל באמצעות עוזרים, סוכנים.

    כאשר מבקר המדינה מוציא הודעה לקראת פרסום הדו"ח ובה נאמר כי "חקירת המשטרה שהתמקדה בשעתו בשאלה הותירה סימני שאלה עובדתיים, נורמטיביים ואחרים שבאו לידי ביטוי בין היתר בדבריו של הרמטכ"ל דהיום ואז הסגן רא"ל בני גנץ שהגדיר את המצב כפגר מסריח אשר נשאר בחדר ללא טיפול יסודי" לא צריך להוסיף מילים. צריך להמשיך רק לשאול שאלות ולקוות שבסופו של דבר תקום ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק הכל. אבל הכל.

    מי העלים את תימלולי השיחות מלשכת ברק, מי הופעל ועל ידי מי, מי באמת כאמור כתב את המסמך (בועז הרפז רק זייף אותו אבל מעולם לא נקבע כי הוא זה שכתבו) וכיצד יראו הדברים בעתיד. גם כיום אין תשובות ברורות איך ממנים רמטכ"ל וסגנו, מי מקבל החלטות בנושא ועוד.

    תזכורת: בחודש אוגוסט 2010 פרסם ערוץ 2 מסמך ובו לכאורה תשתית ברורה כיצד, ניסו אנשי לשכת ברק וראש לשכתו יוני קורן להבאיש את ריחו של הרמטכ"ל (אז) אשכנזי, זאת לצד הרצון לכפות את מינויו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל תוך שימוש באנשים המקורבים כביכול לברק.

    הבוקר, נערכים המבוקרים לקרב ההסברה. אל"מ וינר עתר בסוף השבוע לבית המשפט העליון כי "מסקנות המבקר עומדות בסתירה גמורה לחובה המושרשת בצה"ל לציית לפקודה" וביקש לבטל את הביקורת שהוטחה בו. מה יהיה ההמשך? נחכה לארבע אחה"צ. אז יבוא פרק ב'.



    0 תגובות